Installationsansicht, Stadtgalerie Saarbrücken

Bienen
Bienen

2013, Filzstift auf Papier, 20 × 30 cm

Schmetterlinge
Schmetterlinge

2013, Filzstift auf Papier, 20 × 30 cm

Viele
Viele

2013, Filzstift auf Papier, 20 × 30 cm

Maschendrahtzaun
Maschendrahtzaun

2014, Aquarell auf Papier, 120 × 90 cm

Schaf
Schaf

2014, Aquarell auf Papier, 220 × 114 cm

Blumenkränze
Blumenkränze

2013, Filzstift auf Papier, 20 × 30 cm

Heuballen
Heuballen

2014, Tusche auf Papier, 114 × 300 cm

Heruntergefallen
Heruntergefallen

2013, Filzstift auf Papier, 20 × 30 cm

Umgefallener Baum
Umgefallener Baum

2014, Tusche auf Papier, 114 × 300 cm

Installationsansicht, Stadtgalerie Saarbrücken

Gras
Gras

2013, Filzstift auf Papier, 30 × 20 cm

Es tropft
Es tropft

2013, Filzstift auf Papier, 30 × 20 cm

Fallende Äste
Fallende Äste

2013, Filzstift auf Papier, 30 × 20 cm

Mitreißender Bach
Mitreißender Bach

2013, Filzstift auf Papier, 30 × 20 cm

Tannenzapfen
Tannenzapfen

2013, Filzstift auf Papier, 30 × 20 cm

Traubenhyazinthen 
Traubenhyazinthen 

2013, Filzstift auf Papier, 30 × 20 cm

Installationsansicht, Stadtgalerie Saarbrücken

Animals determine the visual world of the oeuvre by Gabriela Oberkofler: birds, insects, frogs, foxes, cows and horses - animals that mostly are only attended in their injured or dead state - beautiful pictures with radical content! Oberkoflers drawings and installations bring them back to life. They belong to the remembrance of the South Tyrolean artist who continuously grapples in her work with natural and cultural areas or their destruction and loss, to raise the question of identity and obsession. Fences and cages appear here as symbols of established structures and regulations that she sets apart again, with pleasure.
(Andrea Jahn 2014)